Thursday, July 2, 2009

~ yg kurik itu kundi, yg merah itu saga... yg baik itu budi, yg indah itu bahasa~

arini ak mmg bengang abes ar kt sorg minah nih..pg2 lg dh wat spoil kt mood ak.. pd org len mmg xde pe kot..tp pd ak mmg dia dh melampau sgt dh tu bila SLUMBER BADAK jer nk m'RENDAH2kan maruah org len yg mmg rpt ngn aku..aku dh ckp, FAMILY aku jgn nk sentuh! nk sentuh aku xpe, aku leh terima lg tp bkn FAMILY aku!! aku ni kira ade iman lg arr bila time tuh aku bleh tenang lg, kalo ikut PANAS BARAN aku ni, abeh aku wat..Alhamdulillah Allah tetapkan ati aku berSABAR..sabar tu separuh drpd iman kan?? aku leh hormat sume org kalo org tuh reti hormat kehidupan aku..xpe la, dlm hidup kita ni xsume org suka dgn kita, so Allah SWT tu Maha Berkuasa, why not kita serahkan segala2nya pd dia..Thanks my God..hati aku lbh tenang bila ak sntiasa mengingatiMU Ya Allah..ak pn nk ingatkan diri ak, dlm pe perbuatan kita kt dunia ni kena sntiasa BERHATI2..kdg2 kita xsdr pe yg kita dh wat.."Dlm kita sibuk melangkah kehadapan, jgn lupa sesekali menoleh kebelakang." nasib bek la ak dpt tunang yg penyayang (cewaah...), time aku gelisah, gundah-gulana dia jer ar penyejuknya..sbnrnya dia ni la yg ajar aku menjadi insan yg SABAR & TENANG dlm pe jua situasi..penah 1 day tuh, aku mmg mengamuk giler ar ngn dia, mmg mood aku spoil time tuh, dia leh lak wat diam jer smbil drive keta, lg ar ak bengang...pastu dia bhenti kt satu tmpt tu, dia suh ak trn n g solat dulu..rupa2 dia bwk aku g masjid negeri n suh ak solat asar dulu, papehal bncg pas solat..pas solat tuh dia bwk lak ak g TC (pantai), tmpt feveret aku..kt situ ak leh gelak2 je ngn dia,xingat nih yg ak ade mslh ngn dia..kuasa Allah kan?? syukur dpt org mcm tu, handle kita ni org p'puan dgn mudah jer..hati kita ni lembut, nk bentuk kita pn kena dgn kelembutan jg (dia ckp arr...)padahal ak rs ak ni keras ati jg orgnya..aku & dia slalu hrp hubungan kitorg nih dilindungi Allah, biarkan org nk ckp pe, janji kita happy jalani life kita sendiri..
p/s: baru ak rs tenang pas luahkan sume..Amin.

No comments:

Post a Comment