Monday, July 6, 2009

-kEjADiAn mENgGaYAt HaTi-

3 Julai 2009 (Jumaat) jam 8.30mlm berlaku la 1 kejadian yg 'mengayat hati' dimana bermula la kejohanan Boling merebut Piala Dato' Sri Najib Tun Razak yg mana kejohanan ni adalah anjuran Media tempatan kerjasama Jabatan Perdana Menteri & Pejabat Menteri Besar Pahang..so, penyertaan ak wat kali pertama mewakili team pjbt aku akhirnya mberi kejayaan yg "seberapa"..dlm pnyertaan 30 team ke kejohanan nih, team ak bjaya merebut tmpt ke-9 & kejayaan peribadi ak sndiri ialah apabila berjaya menempatkan diri selaku NAIB JOHAN individu kategori wanita..ak amat aktif dlm bidang sukan sejak sek ren lg & pape sukan yg aku ceburi sama ada netball,futsal,memanah,bolabaling,olahraga & boling sekalipun ak sntiasa nk wat yg t'baik w'pun aku kecik ati jg bila org len ragui kebolehan ak, tp apabila kita mencapai sesuatu kejayaan plak..itu adalah kepuasan sebenar & pe yg amat ak akui jg, kdg2 bila kita menang, letih tu bley ilang sekelip mata..ALHAMDULILLAH, xde org masuk btandig utk kalah & bg ak pape benda yg ak wat pn, ak ttp menjulang prinsip "KEKURANGAN/KELEMAHAN AKU ADALAH KELEBIHAN BAGI AKU BKN KELEBIHAN BG ORG LAIN"..kdg2 kelemahan/kekurangan kita mbuatkan kita akan berasa rendah diri tp bg aku org len xde HAK utk m'kritik kelemahan kita..ni arr 'benda alah' yg ak dpt pas abes game..

hadiah NAIB JOHAN individu wanita..Vouncer Parkson bernilai RM200 (yg pntg aku mng ke atas kak G..HoHoHo)

ni lak hadiah tmpt ke-9 (berkumpulan)..DVD Player

(aku tau kak G msti jeless kt aku dpt menatang nihh..hehe)
team2 pjbt aku dpt tempat ke-2,ke-9 &ke-10, ye arr ak tau team kak G dpt no2 tp stkt dpt jam tgn pe la sgt..kuikuikui..ak leh beli. papepun tahniah tuk sume yg bertanding mlm tu, korang & AKU mmg la hebat..haha. yg bestnya ak smpai xtido mlm memikirkan mende pe ak nk wat dgn vouncer RM200 ni, last2 ak smpn je arr, kalo rs nk shopping bru ak guna..tp smlm akak ak dh guna RM50 wat beli baju anak dia..amek arr..kalo ak xbg pn, ak kena gak beli baju bdk kecik tuh..so tu je arr aku nk citer ttg kejadian "mengayat hati" yg berlaku pd 3hb tuh..haha.daaa......tp sblm menutup tirai ak nk bgtau seluruh alam, dlm peristiwa mlm tu ak bjaya gak la wat seorg insan tu ternganga/terpelecok/terpele'ot ats sikap sombong dia tuhh..mula arr 'mengendeng' kt ak menanyakan kebenarannya..LU PK LU LBH TAU DR ORG LEN, SO LU PK LA SENDIRI!!!Assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment