Friday, June 12, 2009

kWn kItEr kE tu???


arini ak nk b'kongsi kisah psl teman/sahabat/rakan & sewktu dgnnya...
spjg 23thn kehidupan ni ak dh kenali pelbagai jns ragam manusia @ ak leh kata sahabat la..
ade yg baik tu baikkk sgt, ade jg yg xdisgka2..teruk rupanya
ade yg muka bertalam2, ade jg lah yg baik tp just nk amik kesempatan..
ishh dunia2x.
tp aku b'syukur la, aku lbh byk dikelilingi oleh org yg baik2 mgkn sbb kita m'letakkan keIKHLASan tu di atas perSAHABATan kita..
Alhamdulillah time kita susah msh ade yg membantu & time kita gembira msh ade yg meraikan b'sama2 kita..
sehingga kini, aku msh setia bersama rkn2 ku yg aku kumpul sejak di alam persekolahan lg iaitu rkn2 sek men ku di SMKPT, K.Lipis & walaupun kitorg dh lama xjmpe..
sms & call msh menemani idup kitorg..
betapa indahnya talian persahabatan ini..
kemudian rkn2 matrix ku yg msg2 dh pun menamatkan pengajian di ipta..
ade yg sambung lg & ade jg yg dh berkerjaya..
xlupa jg rkn2 sekuliah/sekolej di UUM, Sintok..
pelbagai suka/duka, pahit/manis ak tempuhi..
disini jg ak melalui detik2 yg mana ak hmpr t'sungkur di atas “mainan” PERSAHABATAN oleh insan yg ingin melihat aku jatuh..
mujur la smgt keluarga srta insan2 t'dekat memapah ak trs b'diri & ak akur bhwa semua yg b'laku adalah ujianNya.
sbg hamba yg naif, selayaknya aku trs redha akan ape yg berlaku..
kini..
aku tgglkan kngan pengajian ku utk mengutip sisa2 kngn/pengalaman di tempat len..
di bidang kerjaya..
sebelum melangkah kaki di bidang kerjaya aku turut diiringi kata2 smgt/pedoman agar ak lbh tbh mengharungi alam pekerjaan (yg lbh mencabar)..
Alhamdullilah, shgga kini aku msh berdiri walaupun kdg2 goyah berhdpn dgn kerenah manusia yg merimaskan (suka nk tau hal org!)
tp tu la..ak bertuah m'pnyai seorg shbt @ ak lbh senangi sbg kakak yg byk m'bimbing aku berhadapan dgn kerenah manusia yg k/kala kita xsedari ade muslihat t'sendiri utk melihat kita jatuh..
so, pe yg ak boleh wat, berhati2 dlm kehidupan ni & be matured dlm pe jua situasi......

No comments:

Post a Comment